Verdunning is vergunning

Bomenverordeningdonderdag 17 mei 2018 22:00

Tijdens het eerste Politiek Forum ging het onder andere over de 'Verordening op de beplantingen'. Als ChristenUnie-SGP Leiderdorp vinden we dat er ook een vergunning nodig is als er sprake is van dunnen. Dit voorkomt in de eerste plaats discussie achteraf of het kappen van een bepaalde boom nu wel of geen dunnen was. Daarnaast is het aanvragen van een vergunning door de gemeente een aankondiging voor de Leiderdorpers om er nog eens goed naar te kijken. U kunt dan als burger nog tegen een aankondiging in bezwaar gaan.

Verder ging het over de leesbaarheid van de verordening. Deze is belabberd. Daarom is ons voorstel om de duidelijkheid hiervan te vergroten.
Tenslotte ging het over de 'Lijst met bijzonder waardevolle bomen'. Deze lijst is lastig te vinden en redelijk gedateerd. Ons voorstel is om deze lijst in een kaartvorm te gieten en aan te geven waar de bomen zich in Leiderdorp bevinden. In de gemeenteraad van 28 mei wordt hierover besloten.

TitelBestandsgrootteMIME-type
Technische vragen ChristenUnie-SGP Verordening op de beplantingen464,1 kBapplication/pdfdownload